Peste 60% dintre medicii din Capitală sunt nemulţumiţi de actualul sistem de asigurări de malpraxis, iar aproximativ 20% sunt parţial mulţumiţi, a declarat, vineri, preşedintele Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti, Cătălina Poiană, menţionând că acest sistem trebuie modificat, mai ales din perspectiva introducerii telemedicinei.

Dr. Cătălina Poiană a afirmat că şi în situaţia actuală de medicină “faţă în faţă” există o serie de probleme în privinţa sistemului asigurărilor de malpraxis în România, iar în cazul telemedicinei lucrurile vor fi şi mai complicate.

“Sistemul de asigurări de malpraxis din România are o serie întreagă de lucruri care nu sunt tocmai în regulă. La nivelul Colegiului Medicilor Bucureşti am făcut o consultare publică a corpului profesional din Bucureşti în ceea ce priveşte sistemul de asigurări de malpraxis. Peste 63% din medicii din Bucureşti au spus că sunt practic nemulţumiţi de sistemul actual de asigurări de malpraxis, doar 1% sunt mulţumiţi şi 19% sunt parţial mulţumiţi, ceea ce reprezintă practic o cifră de trei ori mai mică decât cei nemulţumiţi”, a afirmat dr. Poiană, la dezbaterea online “Telemedicina – medicina viitorului? Noile tehnologii şi sistemul de sănătate din România”, organizată de DC News.

Ea a explicat că medicii din Bucureşti sunt nemulţumiţi de sistemul de asigurări de malpraxis, “fiind defavorizaţi medicul, pacientul, statul şi singurul beneficiar este reprezentat de firmele care asigură contractul de asigurări”.

“Medicul este defavorizat de actualul sistem, pentru că lucrează sub presiune şi de multe ori i se pot cere despăgubiri care depăşesc câştigurile sale, iar statul, prin legislaţia şi instituţiile lui, nu-l protejează. Nici pacienţii nu sunt favorizaţi, pentru că şi ei şi rudele lor pot aştepta ani de zile până primesc o compensaţie pentru pierderile suferite, iar societatea nici ea nu câştigă, entru că medicina, din cauza acestui lucru, ajunge să fie o medicină defensivă”, a adăugat dr. Poiană.

Preşedintele Colegiului Medicilor din Bucureşti a mai spus că peste 90% dintre medicii din Capitală consideră că nu pot să negocieze, fiind obligaţi să semneze ce le impune firma de asigurări, iar actualul sistem de asigurări de malpraxis nu acoperă daunele morale.

“Acest lucru înseamnă că şi la consultarea care poate fi făcută faţă în faţă trebuie făcute noi reglementări legale prin care atât medicii, pacienţii şi întreaga societate să fie favorizaţi de aceste sisteme de asigurări de malpraxis, ceea ce din actualele reglementări nu se întâmplă. Dar cu atât mai mult acest sistem de malpraxis trebuie să fie extins în serviciul de telemedicină, care este atât de util şi care trebuie implementat rapid, mai ales pentru perioada care urmează. Atunci când facem această implementare, când se creează cadrul legislativ de funcţionare al telemedicinei, trebuie avut în vedere că acest sistem de asigurare de malpraxis trebuie să prevadă elemente foarte clare”, a mai spus dr. Poiană.

Ea a apreciat că telemedicina este “cea mai scurtă cale prin care oricine poate să aibă acces la servicii medicale, atât sigure, cât şi de calitate. “Este adevărat că telemedicina reduce costurile, asigură o comunicare rapidă între medici şi pacienţii lor. Cel mai important aspect pe care vreau să-l iau în considerare este monitorizarea bolnavilor cronici şi de aşa numita telemedicină interactivă”, a mai spus Cătălina Poiană. AGERPRES