Persoanele care fac sport constant știu faptul că în perioada sărbătorilor pascale cel mai probabil vor acumula câteva kilograme în plus, pentru că dieta în cele mai multe cazuri dispare, petrecem mare parte din timp “învârtindu-ne” în jurul mesei și ne satisfacem papilele gustative cu produse care mai de care mai bogate în grăsimi și glucide. Acesta este avertismentul lansat de Daniil Coman, Personal Trainer, BodyLine Iași, într-un interviu acordat platformei DespreObezitate.ro.

“Greșeala este că unele persoane se demoralizează, ori din cauza faptului că tonusul muscular se mai pierde și nu se mai văd la fel de bine în oglindă după zilele de pauză, ori pentru că se urcă pe cântar și văd 2-3 kg în plus, ori pentru că se simt mai greoi și au o senzație mai mare de somnolență. Ce trebuie să știm este că și corpul nostru are nevoie de refacere și pauză, 3-4 zile departe de sală și dietă nu ne vor schimba viața în rău, ci vom merge la sală mai motivați și mai pregătiți să ne atingem obiectivele”, arată Daniil Coman.

 

 “Multe persoane confundă dieta cu înfometarea”
Cu toate acestea, dacă ne dorim ca randamentul nostru să fie maxim, trebuie să nu lăsăm o pauză prea mare din a face sport după sărbătorile pascale. “Trebuie să combinăm sportul cu o dietă ECHILIBRATĂ. Spun echilibrată pentru că din dietă nu trebuie să lipsească nici unul din macronutrienți (grăsimi, carbohidrați, proteine), multe persoane confundând dieta cu înfometarea. Dacă la cele două mai adaugăm și somnul, 6-8 ore pe noapte, un consum zilnic optim de APĂ și un nivel de stres cât mai scăzut, atunci și rezultatele noastre vor fi pe măsura efortului depus”, explică antrenorul de la BodyLine Iași.

Referindu-se la consumul de apă, el subliniază că prin apă nu se întelege orice fel de alte lichide, și că formula corectă este 0.04 x greutatea corporală. Astfel, o persoană de 80 kg are nevoie de 3.2 litri de apă zilnic.

 

“Să nu te aștepți ca în 2-3 zile să se întâmple o minune și kilogramele în plus să dispară”
Pentru cei care au făcut din sport o rutină zilnică, Daniil Coman recomandă antrenamente cu o intensitate mai mare și un volum mai mic de lucru, asta însemnând greutăți mai mici și pauze mai scurte între seriile de exercițiu. Astfel se păstrează un ritm cardiac mai ridicat, ce ne ajută să ardem mai multe calorii. Dacă după antrenamentul de fitness mai adăugăm și o ședință de cardio, asta ne va duce rapid în forma fizică de dinaintea sărbătorilor.

“Pentru cei care vor să înceapă să meargă la sala de fitness după sărbătorile pascale, sfatul meu este sa înceapă ușor! Dacă ai ‘reușit’ să acumulezi 10-15-20 kg în plus decât greutatea corporală normală în câțiva ani, să nu te aștepți ca în 2-3 zile să se întâmple o minune și ele să dispară. Ai RĂBDARE, dă-ți timp, fii consecvent, mai cumpătat în privința alimentației (dar nu te înfometa) și rezultatele vor apărea. Dacă nu știi ce ai de făcut la sală, nu ai idee cum arată o dietă echilibrată și nu ai motivația necesară, cere ajutorul unui antrenor care te va ține în priză și te va ajuta să-ți atingi obiectivele mult mai rapid!” 

 

“Acasă înseamnă confort, iar confortul ne înmoaie și ne face să ne pierdem focusul și motivația”  

Vorbind prin prisma experienței sale de antrenor, Daniil Coman consideră că sportul făcut acasă nu aduce rezultate satisfacatoare. “Acasă înseamnă confort, iar confortul ne înmoaie și ne face să ne pierdem focusul și motivația. Pe lângă asta, acasă nu vom putea să creștem în masa musculară. Sportul de acasă este mai mult o destresare și relaxare musculară, iar dacă este mai intens și de durată putem ardem și câteva calorii, așa că eu, mereu voi îndemna persoanele să își facă timp pentru ele, să iasă din casă și să se îndrepte spre sala de fitness, acolo e locul unde lucrurile bune încep să prindă formă”.

“Dacă totuși sportul de acasă este singura voastră variantă, atunci putem face câte 5-6 seturi de genuflexiuni a cate 30 repetări pe fiecare set, 5-6 seturi a câte 20 repetări de crunch-uri pentru abdomen, iar dacă locul ne permite facem 5-6 seturi a câte 40 de pași fandați și aici se mai pot adăuga exerciții în funcție de ‘recuzita’ pe care o avem la îndemână”, concluzionează Daniil Coman.

 

Activitatea antrenorului Daniil Coman, BodyLine Iași, poate fi următită pe paginile de socializare: https://www.facebook.com/comandaniilantrenor și  https://www.instagram.com/coman.daniil.