“Știm încă prea puține despre tulburările de spectru autist (TSA). Pentru a le înfrunta, avem nevoie de mai multe arme” – acesta este mesajul celei mai recente campaniiAutism Voice, ce poartă semnătura agenției de creație și comunicare pastel, și care anunță strângerea de fonduri pentru Institutul Autism Voice, primul centru multifuncțional de recuperare și cercetare în autism din România. Lansată la nivel național la începutul lunii decembrie, campania urmărește atragerea de donatori, atât din rândul persoanelor fizice, cât și al celor juridice, având ca obiectiv strângerea sumei de 270.000 de euro, necesară înființării Institutului.

Pentru a atrage atenția asupra importanței unui astfel de institut, pastel și Autism Voice au organizat, în luna octombrie, un experiment social, care a vrut să arate că tulburările din spectru autist sunt încă o necunoscută, mai ales în România, și că, bineînțeles, este nevoie de mult mai multe resurse pentru a putea lupta cu această tulburare. În centrul comercial Sun Plaza din București persoane publice și vizitatori ocazionali au fost invitați să intre într-o încăpere și să aleagă o armă expusă acolo. Alegerea a fost făcută în funcție de pericolul intuit doar din sunetele care se auzeau din încăperea alăturată. Al doilea pas a presupus confruntarea cu pericolul. Participanții au fost surprinși să afle că sunetele erau parte dintr-o filmare care expunea un episod de frustrare al unui copil diagnosticat cu TSA, în timpul orelor de terapie din cadrul centrului Autism Voice.

Campania integrată a fost realizată de pastel și implementată alături de Autism Voice. Ea a inclus spoturi TV și radio, difuzate la posturi naționale, precum și componente importante de PR, media pitching, influencer relations și digital. Printre persoanele publice care au luat parte la experiment și au susținut campania pe canalele lor, se numără Feli Donose, Adrian Nartea, Șerban Copoț, Costel Bojog, Dan Cruceru, Andrei Leonte, Andi Vasluianu, Dana Săvuică și Nicolai Tand.

“Alături de echipa pastel, am decis că este timpul să nu mai ignorăm partea dificilă și stigmatizată a autismului, ci să atragem atenția asupra manifestărilor sale. Obiectivul organizației este ca fiecare dintre noi să înțeleagă, chiar și într-o mică măsură, prin ce trec familiile ai căror membri au fost diagnosticați cu TSA și să își dorească să fie parte din soluție”, declară Anca Dumitrescu, Preşedinte Autism Voice.

“Nu suntem la prima colaborare cu Autism Voice, cunoaștem provocările pe care le au, dar această campanie ne-a făcut să înțelegem și mai bine ce însemnă lupta cu autismul și câtă nevoie de ajutor există. Prioritatea noastră a fost să identificăm modalitatea prin care să aducem în discuție un subiect sensibil, considerat dur de mulți, și să cooptăm alături de noi canalele media, influencerii și liderii de opinie care să ne ajute să amplificăm mesajul. Cu o idee inspirată și o execuție bună, am reușit să atragem pro bono parteneri și susținători, care ne ajută să oferim o voce puternică echipei Autism Voice. 2022 este anul în care campanii precum cea lucrată pentru Autism Voice își vor găsi un loc mai mare în portofoliul nostru, creșterea zonei de CSR și a campaniilor construite pentru bine, fiind parte din direcțiile noastre strategice din acest an”, declară Dana Nae Popa, owner&managing director pastel.